Disaster Recovery rešenja

Disaster Recovery ili rešenje za oporavak od katastrofe podrazumeva skup politika, procedura i tehničko rešenje koje omogućava oporavak i nastavak rada vitalne tehnološke infrastrukture potrebne za funkcionisanje vašeg poslovanja. Mi vam možemo pomoći i sa izradom i dokumentovanjem Disaster Recovery plana i sa tehničkom realizacijom istog.

Materijali
Pogledajte realizovane projekte
Pitanja?
Najčešća pitanja
Kako do rešenja?
Kontaktirajte nas

O rešenju

Radi se o kompleksnim rešenjima koja pre svega zavise od osetljivosti vašeg poslovanja na katastrofale gubitke poslovnih podataka usled potpunog onesposobljavanja IT infrastrukture vaše poslovnice. U realizaciji rešenja se uvek polazi od Disaster Recovery plana, koji pre svega uključuje RTO – Recovery Time Objective i RPO – Recovery Point Objective.

 

RTO i RPO su glavni parametri koji se definišu Disaster Recovery planom. RTO je optimalno vreme za koje je potrebno vratiti sistem u operativno stanje, dok je RPO pokazatelj koji nam govori do koje tačke u prošlost moramo da čuvamo podatke a da poslovanje to može da istrpi. Radi boljeg objašnjenja RPO parametra evo i primera. Ukoliko je u slučaju katastrofe poslednja dostupna kopija poslovnog sistema od pre 18 sati, a izračunat RPO je 20 sati i dalje smo u granicama realizacije Disaster Recovery plana.

 

COMING cloud Disaster Recovery rešenja su dakle rezultat ne samo naše moderne infrastrukture već i visoke stručnosti COMING tima koja omogućava izgradnju ovih kompleksnih sistema.

Funkcionalnost

COMING cloud infrastruktura je izgradjena kao idealna lokacija za Disaster Recovery rešenja. Možemo da izgradimo rešenje za vaš na VMware ili Hyper-V platformi u data centru koji zadovoljava Tier3 sprecifikaciju. Glavna funkcija ovih rešenja je da obezbede kontinuitet vašeg poslovanju i slučaju katastrofe dovoljno brzo.

Ekonomičnost

Odabirom COMING cloud Disaster Recovery rešenja eliminišete potrebu za početnom investicijom koja je u slučaju ovih rešenja velika. U grubim crtama, investicija uključuje sredstva potrebna za izgradnju udaljene lokacije za potrebe data centra, sredstva za opremanje lokacije, sredstva za konfigurisanje i dovodjenje infrastrukture u opreativno stanje, zatim sredstva za stručni kadar koji bi se ovim poslom bavio. Upravo zato se sve veći broj organizacija bez obzira na veličinu radije odlučuje za rešenje u cloud-u.

Udaljena replika VM

COMING cloud rešenje za kontinuitet poslovanja, udaljena replika virtuelnih mašina je verna kopija vaših produkcionih servisa na udaljenoj lokaciji tj u COMING cloud-u.

Materijali
Pogledajte realizovane projekte
Pitanja?
Najčešća pitanja
Rešenja
Kako do rešenja?

O rešenju

Produkcione virtuelne mašine vaše lokalne infrastrukture moguće je replicirati u COMING cloud. U slučaju scenarija potencijalne katastrofe na lokaciji primarnog datacentra, virtuelne mašine se mogu oporaviti iz poslednje ili neke od prethodno kreiranih replika, omogućavajuci nastavak funkcionisanja produkcionih servisa. Pre same realizacije rešenja, zajedno sa vama je potrebno detaljno razraditi i dokumentovati disaster recovery rešenje, kao i detaljnu proceduru oporavka u slučaju katastrofe.

RTO i RPO su glavni parametri koji se definišu Disaster Recoveri planom. RTO je optimalno vreme za koje je potrebno vratiti sistem u operativno stanje, dok je RPO pokazatelj koji nam govori do koje tacke u prošlost moramo da čuvamo podatke a da poslovanje to može da istrpi. Radi boljeg objašnjenja RPO parametra evo i primera. Ukoliko je u slučaju katastrofe poslednja dostupna kopija poslovnog sistema od pre 18 sati, a izračunat RPO je 20 sati i dalje smo u granicama realizacije Disaster Recovery plana.

COMING cloud Disaster Recovery rešenja su dakle rezultat ne samo naše moderne infrastrukture već i visoke stručnosti COMING tima koja omogućava izgradnju ovih kompleksnih sistema.

Funkcionalnost

Repliciranjem virtuelnih mašina omogućava se visok stepen sigurnosti produkcionih servisa. Replike se, po potrebi, mogu pokrenuti na lokaciji COMING cloud datacentra, pružajući vam mogućnost rada na virtuelnoj mašini u nekom od zapamćenih stanja.

 

Osnovna usluga replikacije VM podrazumeva resurse za potrebe testiranja procedure oporavka u slučaju katastrofe, pri čemu se testiranje može obavljati barem jednom kvartalno, uz najavu, ili bar jednom godišnje ad hoc. Osnovna usluga obuhvata i resurse za potrebe stvarnog oporavka u trajanju od 30 dana.

Ekonomičnost

Kako biste implementirali rešenje za oporavak u slučaju katastrofe na sopstvenoj infrastrukturi, potrebna su vam investiciona ulaganja u lokaciju sekundarnog datacentra, kao i odgovarajući hardver i softver kojim biste tu lokaciju opremili. Usled operativnih troškova održavanja sekudarne lokacije, organizacije se najcešće suočavaju sa skoro dupliranim troškovima za IT infrastrukturu, dok je verovatnoća katastrofalnog dogadjaja relativno mala da bi ulaganja bila opravdana. Usluga replikacije VM u COMING cloud-u omogućava kreiranje fleksibilnog, ekonomičnog i visoko pouzdanog rešenja za oporavak u slučaju katastrofe, koje ne zahteva nikakva investiciona ulaganja.

Udaljeni backup HA/DR servisa kriticnih za poslovanje

DR je rešenje dostupno u COMING cloud-u a podrazumeva mogućnost replikacije podataka na alternativnu COMING lokaciju i mogućnost pokretanja tih servisa u slučaju katastrofe.

Materijali
Pogledajte realizovane projekte
Pitanja?
Najčešća pitanja
Rešenja
Kako do rešenja?

O rešenju

Visoka dostupnost poslovnih aplikacija postala je obavezna osobina savremenih informacionoih sistema. Potrebe biznisa nalažu IT odeljenjima kratka vremena oporavka kritčnih servisa uz malu toleranciju na količinu izgubljenih podataka u slučaju incidenata. Ove uslove moguće je zadovoljiti postojanjem visoko pouzdanog data centra, uredjenom backup infrastrukturom, postojanjem sekundarnog datacentra sa svežom kopijom podataka, razradjenim scenariom oporavka u slučaju katastrofe.

 

HA (High Avaliablity) ili visoka dostupnost podrazumeva dizajn IT infrastrukture kojim se obezebedjuje nastavak rada produkcionih servisa u slučaju prekida nekog elementa IT infrastrutkure. Sistem je neophodno dizajnirati tako da bude otporan na otkaz pojedinačnih komponenti, što podrazumeva postojanje redundantne serverske, storage i mrežne infrastrutkure, kao i softverskih rešenja koja detketuju otkaze i preduzimaju korektivne mere za prevazilaženje incidenta.

 

DR (Disasster Recovery) predstavlja mehanizam kojim se obezbedjuje pokretanje produkcionih servisa na alternativnoj lokaciji u slučaju katastrofe. DR mehanizmi zahtevaju postojanje kopije podataka koje je neophodno oporaviti na rezervnoj lokaciji, kao i upravljački mehanizam kojim se pojednostavljuje proces oporavka, ali i uvodi mogućnost povremenih testova DR rešenja.

Funkcionalnost

Potrebe savremenog biznisa nalažu postojanje mehanizama visoke dostupnosti čime se eliminše sprega izmedju servisa i hardvera na kome se taj servis pokreće i oporavka u slučaju katastrofe čime se obezbedjuje kontinuitet poslovanja u slučaju havarije na produkcionoj lokaciji.

 

COMING cloud platforma vam omogućava rešenje koje je dizajnirano prema best practise modelima vodećih IT kompanija, čime je obezbedjena visoka raspoloživost svih vitalnih elemenata IT infrastrutkure. U hardverskom pogledu sistem je organizovan tako da ne postoje kritične tačke (Single Point of Failure), dok je korišćenjem tehnika virtuelizacije eliminisana sprega hardvera i servisa koji se na njemu pokreću. Korišćenjem tehnika virtuelizacije, omogućen je HA (High Availability) mehanizam na nivou virtuelne infrastrukture kojim je moguće pratiti stanje fizičkih servera, ali i samih virtuelnih mašina i inicirati automatski restart mašina na drugom hostu u slučaju nedostupnosti.

Ekonomičnost

Ispunjavanje uslova visoke dostupnosti produkcionih servisa suočava IT odeljenja sa visokim troškovima za IT servise. Potrebno je datacentar organizovati tako da ima redundantne operativne elemente, alternativne izvore napajanja i klimatizacije, redundante Internet linkove, višestruke kopije podataka i sekundarni datacentar.

Materijali

Pitanja

Od čega zavisi cena rešenja za Disaster Recovery u cloud-u?

Disaster Recovery rešenje se gradi radi oporavka kritičnih poslovnih servisa u slučaju katastrofe. Krajnje rešenje zavisi od obima i složenosti servisa za koje želite da gradite rešenje. Glavni pokazatelji na osnovu kojih se gradi rešenje su RPO (Recovery Point Objective) i RTO (Recovery Time Objective). Konačna specifikacija rešenja sadrži mesečni trošak za unajmljenu infrastrukturu i licence kao i cenu podrške za rešenje koja uključuje redovna testiranja rada rešenja.

Da li je moguće izgraditi Disaster Recovery rešenje tako da se oporavak radi na nivou virtuelnih mašina?

Da

Da li postoji podrška i mogućnost oporavka iz Disaster Recovery rešenja u slučaju da u katastrofi strada čitav radni prostor kompanije?

Da. Na žalost, ukoliko do katastrofe dođe, obično se dešava da značajan deo ili čitav radni prostor strada. Ono što vam je potrebno da biste nastavili sa radom i došli u mogućnost da ponovo investirate u poslovni prostor su upravo poslovni servisi i podaci. Kao korisnik COMING cloud DR rešenja možete da računate na to da ćemo vam obezbediti osnovne uslove i prostor za rad, ukoliko se ovaj scenario ostvari.

Da li nudite test period za ovakva rešenja?

Da, kontaktirajte nas putem kontakt forme dostupne na ovoj stranici, a mi ćemo se postarati da u najkraćem roku dobijete rešenje na testiranje.

Da li, u slučaju oporavka, moraju biti oporavljene sve štićene virtuelne mašine?

U slučaju potrebe za oporavkom, korisnik može da izabere koje će virtuelne mašine biti oporavljene iz replika, odnosno da li će biti oporavljeni samo određeni servisi ili svi koji se repliciraju, što zavisi od obima katastrofe na primarnoj lokaciji.

Da li se moramo vratiti samo na poslednje zapamćeno stanje?

Korisnik ima mogućnost izbora stanja u koje želi da vrati svoje produkcione servise. Osnovna usluga podrazumeva pamćenje poslednjih 7 repliciranih stanja virtuelne mašine.

Da li je moguće testirati disaster recovery rešenje bazirano na replikaciji VM?

DR rešenje je moguće testirati i to tako da test ne utiče na produkcionu infrastrukturu, jer se provera obavlja na kopiji servisa u Coming Cloudu. Rezultati testa se detaljno dokumentuju i mogu se koristiti i za potrebe interne i eksterne revizije. Test može trajati do 7 dana, a svi potrebni resursi su uključeni u osnovnu cenu DR usluge.

Da li nudite test period za ovakva rešenja?

Da, kontaktirajte nas putem kontakt forme dostupne na ovoj stranici, a mi ćemo se postarati da u najkraćem roku dobijete rešenje na testiranje.

Kako se vrši tarifiranje servisa visoke dostupnosti?

Tarfiranje servisa visoke dostupnosti za korisnike Coming Cloud-a se vrši prema odabranoj vrsti usluge. Mehanizmi HA su aktivirani po defaultu za sve korisnike Coming Cloud-a. Coming Cloud platforma je dizajnirana tako da krajnjim korisnicima pruža visoku raspoloživost na hardverskom nivou, ali se može aktivirati i na nivou virtuelne mašine, gde HA mehanizam prati i raspoloživost pojedine virtuelne mašine.
DR servis je dodatni servis, koji se tarifira po obimu štićene infrastrutkure u Cloud-u, vremenu oporavka i toleranciji na količinu izgubljenih podataka.

Kako se pokreće oporavak?

Oporavak mašina kroz HA mehanizam se pokreće automatski, neposredno nakon što HA servis detektuje ispad produkcionog hosta ili štićene virtuelne mašine.
Oporavak servisa kroz DR mehanizam se pokreće na inicijativu krajnjeg korisnika, prema unapred razrađenom scenariju oporavka na alternativnoj lokaciji.

Rešenja

Konačan oblik rešenja za kontinuitet poslovanja zavisi od tehnologije koju već koristite za zaštitu poslovnih podataka, od rezultata analize osetljivosti vašeg poslovanja na gubitak podataka, kao i od konkrenih ciljeva koje imate vezano za recovery vaših podataka. Radi se o kompleksnim rešenjima za koja vam možemo dati zvaničnu ponudu tek nakon konsultacija. Za konsultacije popunite formu desno.

*

*